Legatoria

Azi am decis sa deschid un subiect legat despre legatorie. Ce este? cu ce se ocupa? azi cu ajutorul internetului o sa aflam toate aceste raspunsuri, si nu numai.
Conform Dex-ului, legatoria este: '' Atelier sau secție dintr-o întreprindere în care se cartonează sau se broșează cărți, reviste etc. Meseria legatarului de cărți. Ramură a industriei poligrafice care se ocupă cu legarea materialului tipărit''.
Am mai gasit inca niste informatii cu ajutorul Wikipedia-ului, care, cred ca o sa ne fie de folos aceste informatii. ''Cu legatorie se înțelege atât vechiul atelier, ambarcatiunea în care au fost legați de carti, este procesul prin care o carte dintr - un număr de material este asamblat foi separate de hartie sau alt material. În acest ultim caz, de asemenea , este cunoscut sub numele de legare.
Legătorie a evoluat, care ar putea fi rezumată ca dezvoltarea de tehnici concepute pentru a produce cel mai mare număr posibil de bucăți, în cel mai scurt timp posibil.
Dupa ce ne-am lamurit pe scurt ce este legatorie, hai sa vedem si care este cea mai aproape de noi (eu fiind din Oradea). Eu ma aflu acum la Colegiul Tehnic ''Constantin Brancusi'' care se afla pe strada Menumorut, pot spune ca se afla o legatorie la doi pasi de scoala noastra. Aceasta find pe strada ''P-ta Cazarmii nr. 17. Am sa las pentru cei curiosi (care sunt desigur din Oradea) o poza cu strada si dupa este imposibil sa nu o recunoasteti. Am vrut sa dezvolt acest subiect in legatura cu legatoria deoarece poate multi dintre voi chiar nu ati auzit de ea. Eu, in cel mai scurt timp, am sa o vizitez, sa pot vedea cu proprii mei ochi, cum se lucreaza acolo.

Comentarii