Planificarea unui proiect

2.1 Concepte generale de planificare a unui proiect.

In principiu, planul unui proiect reflecta modul in care se preconizeaza realizarea efectiva a
acestuia, de la faza de conceptie si pana la terminare. El trebuie sa cuprinda:

  • ce obiective trebuie atinse si in ce ordine;
  • ce actiuni trebuie intreprinse, care sunt conditionarile dintre acestea, cand trebuie ele sa inceapa si cand trebuie sa fie terminate;
  • costurile si resursele necesare diferitelor actiuni preconizate;
  • nivelele de calitate impuse si criteriile de apreciere ale acesteia;
  • bugetul proiectului si programului de procurare a resurselor necesare;
  • structura de repartizare a muncii si a responsabilitatilor defalcata pe fazele de dezvoltare a proiectului si pe persoanele care raspund de conducerea si urmarirea proiectului.
Pentru proiectele mari, planul se realizeaza de regula in mai multe versiuni:
  • un plan director (strategic) care se refera la obiectivele principale si la actiunile pe termen lung. Dupa acest plan se orienteaza conducatorul proiectului in elaborarea deciziilor de ansamblu.
  • unul sau mai multe planuri mai detaliate corespunzatoare celorlalte nivele ierarhice ale structurii de conducere a proiectului. Gradul de detaliere este cu atat mai mare cu cat nivelul ierarhic caruia ii este adresat este mai mic.

Comentarii